Svar på frågestunden

1. vad tycker du om mig som lillasyster? :D
Svar : Jadu Frida, man kan inte göra annat än att älska sina syskon oavsett hur mycket man bråkar, men ibland tar du sånna dumma beslut att jag vet inte orkar lägga ner tid på dig ibland haha.. u know what i mean.

2. Hur har du som person förändrats sen du fick ditt barn ? 

Svar : Jag har förändrats väldigt mycket sen jag fick min dotter, mest positivt. Jag har sett saker på helt andra saker, jag ser allting så mycket ljusare i livet, jag har mål i saker och ting. Jag uppskattar livet mycket bättre nu än innan, jag har ändrats till en mycket bättre person.

3. Hur ser en vanlig dag ut för dig? 

Svar : Det är olika, jag går upp på morgonen ger henne frukost, leker med henne sen är det lunch och efter det sover hon och jag i 1-2 timmar sedan leker vi, går ut, träffar kompisar, kan sitta hemma och bara mysa, ja vi har helt olika dagar.

4. Har du ångrat någonting du gjort? 

Svar : Ja en hel den faktiskt, t.ex dumma beslut osv.. 

5. hur länge har du och brandon varit tillsammans hur är han som pappa och hur mycket tid får ni till varandra all lycka till dig och din dotter jätte söt är hon ha

Svar : Vi har varit tillsammans i 21 månader, 1år & nio månader. Han är bra, han går i skolan och när han kommer hem så gör han sina läxor och sedan umgås han med Anastasia. Vi får väldigt mycket tid tillsammans, vi är med varandra i stort sätt varje dag, och Anastasia sover tidigt för natten så på kvällarna får vi också tid över till varandra.

6. skulle du vilja ha flera barn . ska du skaffa en till eller ska ni vänta

Svar : Det finns inget underbarare än att ha barn, och det bästa man kan ge sitt barn är ett syskon, så ja jag vill såklart ha fler barn men jag väntar ett tag tills hon blir lite större. 

7. Hej fin blogg! Tänkte fråga om din dotter är döpt? Och vad hon heter i andranamn? Hade bra kram

Svar : Hej, tack så mycket =) Nej min dotter är inte döpt ÄN, vi tänkte att vi ska bearbeta sorgen för min brors bortgång först med tanke på att vi ska döpa henne i samma kyrka som vi hade hans begravning. Hon heter Dajana Denisse i andranamn, tack detsamma.

8. hur har ditt liv förändras? 

Svar : Mitt liv har förändrats positivt, som jag har skrivit några frågor ovanpå så har jag förändrats bättre som person och jag ser livet på en mycket ljusare sida och har mål som jag inte hade innan jag fick henne.

9. hur är din relation med pappan? 

Svar : Den är bra, visst vi kan ha våra stunder men det har väl dom flesta förhållanden?

10. ska ni gifta er? 

Svar : Nej det tror jag inte, giftermål vill jag helst vänta med tills jag blir äldre, när jag känner mig redo för det. Just nu skulle jag inte kunna tänka mig giftermål.

11. ska ni flytta ihop? 

Svar : Ja det ska vi, första lägenheten vi får så flyttar vi!! :D

12. Hör löser ni det med skola och så för jag menar det är ju alltid tråkigt för er att hoppa på skolan igen sen när barnet har växt

Svar : Pappan till henne går i skolan som vanligt, jag har alla ämnen G förutom engelskan, så antadligen så ska jag bara plugga upp det så jag får G och försöka skaffa jobb eller fortsätta plugga, det är sånt som märks. Jag menar hon börjar ju på dagis sen efter hon har fyllt 1år så det blir nog inga problem.

16. Hur tror du att ditt liv hade sett ut idag om du inte hade fått barn?

Svar : KATASTROF!! haha nevars, men lite åt det hållet.. förmodligen så hade jag hoppat av skolan och gått ut ofta och inte orka göra nått med mitt liv, men nu har jag ju ett mål som sagt. 

13. var det självklart för dig OCH din kille att ni skulle behålla barnet?

Svar : Inte i början, men vi pratade om det väldigt mycket, vad man ger sig in på, och hur det kommer bli, och vad det är vi tar till världen så efter mycket prat så bestämde vi oss för att behålla det. 

14. hur reagerade din familj och hans?

Svar : Båda blev chockade men dom båda familjerna skulle stötta oss vilket beslut vi än gjorde. 

 

15. vad är de bästa med att vara mamma? och vad är de sämsta?:) 

Svar : Det bästa är nog att bara vara det, känslan är svår att förstå om man själv inte är föräldrer, men att se henne växa upp, höra henne skratta, se henne le, och bara veta att hon är lycklig är nog det bästa, mitt mamma hjärta smälter. Det sämsta vet jag faktiskt inte.. när hon är sjuk är det väldigt jobbigt att se henne må dåligt det skär väldigt mycket i mitt hjärta. men har inget direkt svar till vad som är SÄMST med att vara med mamma.

16. om man skulle bli gravid i så tidig ålder skulle du rekomendera att behålla barnet till den personen? kram

Svar : Nu vet jag inte vilken ålder du menar, men jag kan nästan tänka mig att du menar under 20.. Det jag skulle säga till den personen är att tänka igenom riktigt ordentligt vad den personen ger sig in på, vad dom skapar till världen, om dom är redo, om dom är säkra på att dom klarar av det och vill ha barn, kolla med pappan till barnet om han vill ha det, om han kommer stötta och om han kommer finnas där, om man kommer ha tålamod och om man kommer kunna ge barnet tillräckligt med kärlek och ge barnet en trygg uppväxt är nog det jag skulle fråga först och om allt är positivt och dom vet att dom skulle klara av det osv så skulle jag absolut rekommendera att ha barn, finns inget bättre <3 

17. Vem/vilka är dina närmaste vänner just nu? 

Svar : Jonnah Lekander, Fabiola Vilches/Wallin, Selma Sedef.

18. Hur länge har du gått i dans? 

Svar : i 4månader, blev förvånad själv när jag räknade ut hur "länge" det var, trodde det bara var 2månader haha..


19. Har du kompisar som har barn?

Svar : Ja, jag har flera stycken och kompisar som har barn & är gravida men umgås bara med en som har barn och en som är gravid vad jag vet haha orkar inte tänka.

 
20. Jag ser att du ej går ut mycke saknar du det? Till exempel tjejkvällar osånt? 
Svar : Alltså jag kan ha tjejkvällar och sånt om jag vill, det är inga problem, men saknaden efter min dotter kommer väldigt fort. Om jag skulle vilja ha tjejkvällar/gå ut och dricka eller bara umgås med mina kompisar själv så finns det alltid folk som ställer upp och vill vara med henne. 


Så nu har jag svarat på alla frågor tror jag, om jag har glömt någon fråga så kommer det imorgon, för nu vaknade min dotter så jag ska söva om henne efter hon har fått välling och ny blöja =) Hoppas ni blev nöjda med svaren.. Puss och kram på er. Kärlek till er <3 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!