SPINDEL!!!

Nu tänkte jag att ni MÅSTE hjälpa mig med att kolla upp vad det är för spindel jag har hittat, det är INTE fejk. DEN ÄR ÄKTA!!! När jag skulle till dansen i onsdas så såg vi 3-4 st sådna spindlar som visas på bilden nerdanför i danslokalen och ingen i min dansgrupp vågade kasta ut den så äcklig som den var haha.. senare på kvällen skulle jag till min pojkväns mormor och i hennes port hittade jag en till !?
 
Någon som vet vad det är för spindel? och vart dom kommer ifrån? och om dom är farliga? 
 



Kommentarer
emelie

Fyyy va äcklig och va stor den lyckats bli...
Den är inte farlig, den heter Husspindel. vi hade också en sån hemma men den hann inte växa till sig lika stor.

Googla husspindel så får du se att den ser ut så på ryggen :)

2012-10-05 @ 12:25:25 | http://emelie.forme.se
jenny

Det ser ju ut som om den är död, med benen ihopkrullade?

2012-10-08 @ 11:22:01
-

den är inte farlig, kan kännas o bli biten men det gör ingenting iallafall. men den där ser vääldigt död ut ^^

2012-10-11 @ 14:09:26
frida

det är en tarantella
det sägs att dom är nästan lika giftiga som ett bi iallafall, dom går till dansande takt HAHAHA. men dom är rätt giftiga så försök att hållla dig borta ifrån dom! man kan ha dem som husdjur & dem gillar att få vatten på sig också :D

du har världens bästa lilla syster som hjälper dig :)

2012-10-11 @ 19:47:30 | http://nattstad.se/fridadehlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!