Hur fick vi reda på det?

Jaa ni, jag tänkte att jag ska börja med att skriva ett inlägg per varje fråga ungefär så jag börjar med denna frågan " hur fick vi reda på att jag var gravid ? "

När min "mens" slutade ( vet inte om det var min mens ) så fick jag "mens" efter elva dagar igen och hade det i fyra dagar och jag hade ingen mensvärk eller någonting och jag tänkte " vad skönt att jag inte har haft någon värk för första gången " sen va den slut i 3-4 dagar sen kom det igen jag tänkte " vafan är det här? min mens tog ju slut för 4 dagar sen?? " och så var det exakt likadant. Det kom inte tillbaka någonting mer samma månad, men månaden därpå var det exakt likadant, men jag blödde bara en gång på hela dagen och inget mer.

Men dagarna efter hade jag ont i magen. Och jag började äta allt mer, jag åt i mc säkert två veckor i rad bara menyer eller mer än än cola och en cheese. Men jag tänkte att visst alla har ju sina mat perioder. Ibland äter man ingenting och ibland äter man skit mycket, ( jag var så för länge sen )

Sen en onsdag så började jag må illa på morgonen och mådde illa i tre dagar, på fredagen där spydde jag i skolan på morgonen. Och jag tänkte " ååh jag orkar inte bli magsjuk nu, har ju inte varit det på flera år " ( en del utav mina kompisar var magsjuka och var hemma från skolan för att dom också spydde ) så jag åkte hem från skolan och blev sjukanmäld utav min mentor. Inget mer med det allt var som vanligt igen.

Sen skulle jag sova hos min mamma ett par dagar, och en dag så hade jag duschat, åt frukost tog min morgon cigg och var helt klar för att gå till skolan, var skit glad den dagen minns jag, då vattnades min mun och all min frukost kom upp lika snabbt igen, så jag stannade hemma.

Sen frågade min mamma mig samma dag när vi skulle sova " Linda är du gravid? " Nej svarade jag. " Jo men du har inte haft en sån där mage förut isåfall måste du ha gått upp i vikt! " Men nej mamma jag är inte gravid så skrattade jag samtigt som jag höll på smörja in mig. Och hon gav sig inte hon fortsatte med sina frågor men till slut somnade vi.

Dagen efter kom min äldsta syster upp och hälsade på tillsammans med hennes son, vi snackade och käkade mc. Sen säger min mama när jag ställer mig upp : " visst har inte Linda haft den där magen förut? visa henne magen till din syster " sa hon till mig. Så gjorde jag det och min syster svarade "nej det har hon inte". Min mamma kände på magen och sa " Linda du har en liten bebis mage " Och jag garvade och sa nej det har jag inte mamma sluta nu. Hon sa " jo men på sista tiden så äter du hur mycket som helst, och du brukar inte äta så mycket, du spyr på morgonen och på en del dagar och din mage putar ut som en liten kula och det är hårt " Jag svarade : ja, men jag är inte gravid jag hade min mens för inte så länge sen. Så säger hon till mig " Du hjärtat jag har fött fem barn jag vet, och du är med barn, du har en bebis mage du och din syster åker och köper graviditets test nu " och vi gjorde det och jag tänkte " visst jag kan göra de här testet så hon slutar tjata någongång ååh "

Det tog hela dagen innan jag gjorde det, på kvällen gjorde jag testet hos min syster ute på landet, jag gick på toan och gjorde det. Om det var två röda sträck är man gravid var det ett sträck så var man inte gravid, och det var en rosa bakrund som åkte sakta men säkert

Först blev det ett rött sträck ... sen blev det TVÅ RÖDA STRÄCK! jag fick panik! Jag satt och kollade på det i minst 5 min. Sen gick jag ut till min syster helt chockad och kollade på henne. Hon sa " vad blev det då? är du gravid? " jag visade henne testet och hon skriker grattis och kramar mig, jag var fortfarande chockad men sen kom tårarna. Hon kramade mig och vi pratade, jag ringde till mamma och berättade för hon kunde inte sova förens hon hade fått svar ..

Sen köpte vi ett till graviditetstest dagen efter för att vara säkra p å att jag var det, om jag inte var gravid skulle det stå " inte gravid " skulle jag va gravid skulle det stå " Gravid " och vilken vecka jag skulle vara i tex 1-2 eller 2-3 men jag fick 3+ alltså var jag mer än i vecka 3 och Hur vi reagerade skriver jag om imorgon :)




Bilderna är tagna från google, dock har jag egna bilder men jag orkar inte lägga in dom, så kanske lägger upp dom en annan dag!



Kommentarer
Anonym

Lilla hjärtat.. Jag är glad för din skull och jag vet att du är glad. men Du kanske borde tänka på att du måste väll leva ditt liv först och sen kolla hur gammal din kille är med? Du måste ju tänka på dig först och inte på att skaffa barn.. Tänk sen när du har barnet, hur de kommer bli sen. Du måste ju tänka på barnet att de kommer må bra.. tror inte att den kommer få de så bra med så unga föräldrar.. inte illa menat men men behöver ta hand om sig själv först. Jag tycker du behöver tänka på hur barnet kommer ha de innan du tänker över vad du ska göra. känner jätte många som har barn tidigt men inte så här tidigt som du.. Och dom har de inte gått bra för , tycker bara synd om barnet när man står där med en föräldrer eller något annat har hänt.. men som sagt de är ditt val. Tycker att du ska tänka klokare istället.

2011-03-23 @ 21:29:00
Anonym

Håller faktiskt med vad den anonyma skrivit.. En bebis är en människa, ett liv, som ska växa upp. Menar inget illa men alla människor har rätt till en bra uppväxt.

2011-03-23 @ 22:06:12 | http://adelinaadelina.blogg.se/
Anonym

Håller med den anonyma där. En bebis är en människa, ett liv, som ska växa upp. Menar inget illa, men alla människor har rätt till en BRA uppväxt.

2011-03-23 @ 22:08:09 | http://adelinaadelina.blogg.se/
Anonym

Hur reagerade din pojkvän när du berätta om att du var gravid? Lycka till med bebisen!

2011-03-24 @ 09:30:12
frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-24 @ 09:45:10 | http://www.supergratis.se/?r=7545
selma MISSTURKIA

JAg håller inet med de ovanstående. Självklart är du ung & likaså brandon men man ska inte se ner på unga föräldrar. Som adelinas vän eller våran gemensamma vän kim, hon är bara ett år äldre än dig och adelina är dö glad för hennes skull & längtar och påstår att hon kommer bli en toppen mamma. (inget personligt mot min fina vän kimpan, bara exempel) det jag vill komma fram till är att det kvittar hur gammal du är du kan fortfarande bli en lika bra mamma. VISST ni är unga, brandon är till och med yngre, ni kommer att gå miste om mycket i livet så som umgås mycket med vänner, festa, gå loss. men ni kommer även att uppleva andra saker tillsammans som är minst lika bra fast på ett helt annat plan.



jag tror att ni kommer göra det galant och jag önskar er verkligen lycka till och GRATTIS igen kära lindis. love you girl!

2011-03-24 @ 14:05:31 | http://selmasedef.blogg.se/
Josephine

vet du på ett ungefär vilken vecka du är i ? :]

2011-03-24 @ 17:00:42 | http://pholove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!