Detta är inget skäl ......

Till dig anonym jag vet inte vem du är, men du verkar veta vem jag är så varför kommer du inte bara och pratar med mig om det eller skriver ditt namn? skulle underlätta en hel del..


Men jag känner att jag är redo, jag har " levt mitt tonårs liv ", jag har gjort allt man kan göra typ, jag dricker inte jag går inte på fester eller någonting, den tiden är över för mig, jag går i skolan, sen sitter jag hemma från morgon till kväll och hjälper till här hemma. Så festa och lämna ungen till en barnvakt är ingenting som jag kommer hålla på under graviditeten eller när barnet är ute.

Jag vet inte varför ni ser det så negativt när det gäller mig?? När det är någon annan så är det inte en stor grej, då är alla glada istället. Visst det är många som är glada för min skull med. Men förstår inte vart ni vill komma när ni skriver allt detta, för jag blir bara starkare utav det. Visst alla barn förtjänar en bra uppväxt, men vem har sagt att mitt barn INTE kommer ha det? Folk som känner mig säger att jag kommer bli underbar mamma så det är inget skäl till att säga att den inte kommer få en bra uppväxt osv pga min ålder. Visst jag har inget jobb men jag går fortfarade i skolan och jag ska kriga för utbildning och jobb, ska göra allt som står i min makt för att inte svika mitt barn, precis allt! Blir bara så irriterad på folk som kommer och säger att jag inte kommer kunna klara av detta för att jag är ung, men hur f*n vet ni det? Det är sånt som märks senare ska vi få se vem som har fel, men jag vet redan nu vem som har rätt och det har jag! och självklart vet jag att ett barn är en människa, ett liv! tror du jag tar allt på ett skämt som om det vore en docka jag föder ut eller? tss tro mig jag har tänkt igenom ALLTING fördelar och nackdelar, och jag vet att jag är redo för det här, när jag vill något och vet att jag klarar av något så gör jag det! :) Ha det bra och hoppas ni som tycker negativt om detta har läst igenom och ändrat eran omtanke... om inte så bryr jag mig inte, har andras stöd som betyder mer än allt annat!




Kommentarer
Kimberly

Jätte bra skrivet gumman! Sådär är folk. Dom tycker negativt om folk som får barn tidigt osv. Men kom just och tänka på en sak, hur många har inte en förälder som blev gravid tidigt eller iallafall en mormor eller farmor? Min farmor fick barn när hon var 15 och min mormor när hon var 18. Linda är 17, 1 år innan 18?! Och det är ju tydligen jätte stor skillnad. Jag fattar inte att alla är så negativa och vet sååå mycket bättre än vi själva, om hur vi blir som som unga föräldrar?! Det är bara patetiskt. Hur kan ni veta att Lindas barn (eller nån annan ung mammas barn) kommer få en sämre uppväxt när barnet för det första fortfarande ligger i magen? Och för det andra, för att Linda är 17? Är det så stor skillnad på en 17 åring mamma och en 18-20 årig mamma? Ska jag vara ärlig så tror jag det är mycket svartsjuka bakom. Kan t o m faktiskt tro att ni som klagar väldigt mycket är såna som inte har det så fritt hemma. Föräldrar som t.ex skulle bli riktigt arga om dom fick reda på att ni var gravid? Eller har andra hårda regler, vilket gör att NI bara är svartsjuka. Linda kommer bli en så bra mamma. För jag vet hur mån hon är om personer, sin familj osv, hon tänker verkligen och sätter knappt aldrig sig själv i första hand och hon skulle aldrig svika sitt barn, aldrig. Sluta tryck ner på unga mammor, vi blir ändå bara starkare. Ni har ingen rätt att säga hur vi kommer bli, speciellt om ni inte känner Linda eller nån utav oss andra unga mammor!!



Du är bäst Lindisen.. Och jag vet att kommentaren är lite om allt möjligt haha, är så frustrerad så vet knappt inte vad jag skriver. Men looove you sis! <3

2011-03-24 @ 21:32:33 | http://kimberlyl.blogg.se/
Ninni leknes

gumman, skit i vad alla säger, lyssna till ditt hjärta.. det är det enda som betyder något.

Kram på dig Linda <3



och till er andra, man ger inte upp sitt liv för att man skaffar barn? tvärtom, livet är inte bara att dricka.

2011-03-24 @ 21:37:22
josefin

din pojkvän hur tar han allt det här ? kram

2011-03-25 @ 10:38:16
josefin

tänkte på din pojkvän hur tar han allt det här ? kram

2011-03-25 @ 10:40:53
sofia

Hej snubbla in på din blogg och så såg jag det här. Vet du en sak det är dagens snevridna sjuka ideal som folk går efter, om man kollar tillbaka innan vi alla var födda så fick människor barn när dom var väldigt unga, även min mamma blev gravid i ung ålder det är inget fel med det. man är inte mindre ansvarsfull eller givande bara för att man är ung. och bara för man är ung och får barn betyder det inte att man har mindre känslor eller mindre kärlek att ge till sitt barn, man har lika stora förutsättningar som vilken annan människa på denna jord. Du är stark, och istället för att säga att du är oansvarig så ska jag säga dig att du står upp för dig själv och tar ditt ansvar, du ska föda ditt barn och ge henne/honom allt du har ! det är det finaste man kan gör för en annan levande människa, då spelar det ingen roll om du är 16 17 18 eller 35 år gammal. Stå på dig ! kramar

2011-05-24 @ 03:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!