Döm inte gravida.

Jag hade tänkt att skriva någonting vettigt någon gång och eftersom jag har tänkt på detta ett tag nu så tänkte jag att jag kanske skulle passa på att skriva ut mig lite.. I detta inlägg syftar jag mest på tre personer, men det gäller även andra också.

Innan jag blev gravid hade jag hur många kompisar som helst att umgås med. Jag är en glad tjej som gillar att umgås. Jag hade roligt med mina vänner varje dag. Jag hade alltid någonting att göra, någon att vara med. Sen när jag blev gravid rasade allt. Jag tappade kontakten med folk, slutade umgås, och jag hade ingenting att göra om dagarna eller någon att prata med. När jag behöver mina vänner som mest så finns ingen? Varför ska det alltid vara så? Det jag skulle komma fram till i detta inlägg var att jag förlorade mina närsmaste vänner. Dom jag oftast umgicks med varje dag dömde mig som hårdast. Mina " bästa vänner " förlorade jag först utav alla andra. Sen förlorade jag en efter en efter en hela tiden. När jag går ut ser jag hur folk oftast kollar snett, jag ser hur dom snackar om mig osv .. Bara för jag är gravid?? bara för att jag är ung? Folk som tror att jag inte kommer att kunna ta hand om ett barn för jag är ung. Men det är nytt för alla, alla är inte proffs på det första barnet oavsett ålder. Men sen  när jag har barn och att jag sköter det bra så kommer ni alla se att ni har/ har haft fel. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det jag egentligen vill skriva ut hur jag ska skriva det. Folk som försöker trycka ner mig bara för jag är gravid skrattar jag bara åt. Folk som snackar skit och försöker att få mig att " inse " vilket dumt val jag har gjort. Släng er i väggen! Ni kan kommentera och snacka hur mycket ni vill och slösa era energi på det för jag bryr mig inte. Jag vet vad jag vill, jag vet att jag kan och jag vet att jag är redo. Jag känner mig bäst själv än någon annan. Men varför ska jag behöva förlora vänner på det? Vad har jag haft för vänner? Haft förtroende av att dom stöttar mig i allt osv. Mitt ord till det är HAHA. Jag har lärt mig att inte lita på någon annan än sig själv. Jag kan inte säga att jag förlorar någonting på att vara gravid/ska ha barn för jag får nått så mycket finare utav det än att ha falska vänner!



Kommentarer
Sofie

Är lika gammal som dig och jag skulle aldrig pallat att folk snackar en massa skit bakom ryggen , men du är så jäävla stark! Och uppskattar det sjukt mycket , de som lämnat dig på grund av det här är helt dumma i huvudet och jag tror du kommer bli en asbra mamma! Lycka till Linda det kommer gå så jävla bra! <3

2011-08-28 @ 20:44:45
elvirajohansson

Inga riktiga vänner det där!

Du kommer klara mammarollen galant =)

2011-08-28 @ 21:47:59 | http://kohtamaki.blogg.se/
rebecca

hej, jag känner inte dig men jag har följt din blogg länge nu och jag vill bara säga att jag tycker att du är jätte modig som gör det här och jag önska dig och din pojkvän all lycka i världen! :)

2011-08-28 @ 22:24:10
Anonym

Du är skön!

2011-08-28 @ 22:54:05
Kimberly

Du är stark syster! Och det stämmer allt du skrev. Det spelar ingen roll vilken ålder man är i, 17 som 30, man kan lika mycket göra fel vilken ålder man än är i. Folk som lämnat dig, som snackar om dig osv, jag tror mycket handlar om avundsjuka. Dom tror inte på dig. Jag menar "varför skulle hon mogna så snabbt för att bli mamma?!" Kan lova att dom tankarna finns hos folk. Men man växer upp, endel snabbare än andra. Vi har olika mål här i livet. Och jag håller med i det du sa, för jag har hellre 1 vän som jag nöjer mig med + ett fantastiskt barn, en familj. Man behöver inga falska vänner! Allt jag ser utav dina gamla vänner är supa istortsätt, vissa kanske gör det mindre än andra osv. Ja, jag tycker ingen direkt mognat som du har, och det menar jag inget illa med, som sagt, vi alla vill leva livet olika. Men det är detta liv du valt nu, att skaffa barn och jag tycker du har valt helt rätt genom att välja bort allt spring ute dag som natt, massa drickande, sitta ett gäng ute istortsätt varje dag osv, mot ett barn, mot en familj. Vem vill inte ha det istället? Världens bästa grej som kan hända en. Och du ÄR en så otroligt bra mamma redan, ditt barn kommer vara SÅ STOLT över dig hjärtat. Jag är stolt över dig. Du klarar dig kanon bra och jag finns ALLTID vid din sida, glöm inte det. Love you!

2011-08-29 @ 00:07:43 | http://kimberlyl.blogg.se/
Anonym

Linda, jag tycker verkligen att du ska strunta i de där människorna, vem vet vad som kommer att hända de i framtiden? de kanske aldrig kommer kunna få den här chansen eller möjligheten som du har nu. Om några månader så kommer du få din vackra dotter eller son som du kommer att behöva lägga ner din tid på istället för de där människor som inte ens är värd din tid eller som känner dig och det visar bara att de är avundsjuk på dig.

jag tycker dessutom att du är en stark person som behåller barnet trots din unga ålder.

Jag önskar dig och din kille ett underbar liv tillsammans och hoppas på dessutom att ni är blir bra föräldrar åt lillen eftersom ålder spelar ingen roll. man kan va bra föräldrar trots att man är 16år eller yngre och det tror jag att ni kommer att bli huvudsaken är att ni älskar, ta hand om barnet och visar den rätt eller fel.

Btw vem behöver vänner när du har din familj? Vänner de kommer och går medans familjen ALLTID finns kvar oavsett vad.

ha det bäst

2011-08-29 @ 16:42:18
Cassandra

vet precis hur det är och hur det känns men försök att skita i det för du kommer få någonting så mycket mer finare :)

2011-08-29 @ 21:20:47 | http://anjamariawigh.blogg.se/
Frida

Det är väl tyvärr så det är. Bara att inse att dem inte är värda att ens se åt. Tänk dig sen, när du fött.. Hur många som kommer vilja träffa dig, eller nästan rättare sagt ditt barn. Det gäller fan att vara noga med vilka man släpper in på livet. Kommer något så mycket finare utav en graviditet så tycker bara du kan skita i dem och gå vidare och inse att du även växt ifrån dem. Du kommer ju garanterat få en massa nya vänner också, tror jag! Be strong gullan.

2011-08-30 @ 22:13:06 | http://fridaviktoriaa.devote.se
Anonym

nu kanske du insett att dom inte va dina såkallade bästavänner. bästavänner sviker en inte på det sättet. bästavänner finns kvar no matter what .

men ja tycker du är väldigt stark som klarat av det här så bra, ja ser upp till dig för du är så stark. det barn du kommer få kommmer få en underbar mamma. jag känner dig inte men ja känner på mig att du kommer passa perfekt som mamma, trotts din ålder!

säger bara twwiii till dom som kommer tillbaka till dig när du har fött, kolla inte ens åt deras håll skit i alla som kollar och snackar. dom vet inte hur du har det eller så. skit bara i dom ja vet att det inte är så lätt men försök du är stark !



lycka till i framtiden ! :)

2011-09-02 @ 23:06:28
Patricia

Älskling du är bästt, saknar dig!! Skit i dom där, dom som du har kvar har du kvar. Minns du när vi va i ektorp ellee när du va vid min sida jämnt? Nu är det min tur! Jag kanske inte har skrivit o snackat med dig så mycket men tro mig de vill jag verkligen ändra på om du vill! :*

2011-09-06 @ 16:11:52 | http://ppatriciiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!