vad fan har hänt?

 
till dig min vän, du vet vem du är!

I hela mitt liv har jag alltid önskat mig en sak. En stor sak.. det är ingenting som jag kan få utav mamma eller pappa. Det är någonting ingen kan få i present. Den är unik, det jag alltid har önskat mig är en äkta vän. En riktig vän som jag kan berätta allt för, som jag är lycklig med, som jag litar på mest av allt. En sån vän som man kallar för bästavän. Sen en dag fick jag dig min ängel. Jag fångade dig! Min vackra prinsessa .. vi började gå på fester, bio, sommarkvällar, kalas, olika stället tillsammans, vi gjorde allt bara du och jag! Det fanns ingenting som vi inte gjorde. Jag var så lycklig på den tiden, jag kände lycka för en gångsskull, jag kände trygghet, jag kände kärlek, jag kände äkta vänskap. Men sen försvann allting? Allt det här fanns längre inte kvar? Allting bara rann ut som sand, vad fan hände? I mer än en hel månad har jag känt mig tom, jag känner sorg, jag känner hat, varför? Jo bara för att jag inte är med dig min ängel. Jag sitter helt för mig själv tillsammans med mina tankar som bara åker runt och runt. Jag frågar mig själv : varför? Vad hände? Vad har jag gjort för fel? Vad kommer att hända nu? Vart ska jag ta vägen? Vad ska jag göra utan min bästavän? Jo ingenting. Jag får inga svar, hjärtnan står helt stilla och inte ett enda ord kommer fram. Men på andra sidan tänker jag hur lycklig du är och vad du gör och hur du mår om du överhuvudtaget tänker på  mig eller ens bryr dig om mig? Men det spelar egentligen ingen roll för  om du mår bra och  är lycklig så är jag också det, men jag mår så mycket bättre och är så mycket lyckligare tillsammans med dig. Det som sårar mig mest är att du har förändrats. Det kanske beror på att du har börjat umgås med andra? Eller det kanske är jag som har fel? Det kanske är jag som har förändrats? Jag kanske har blivit tråkig för att jag bara sitter hemma hela dagarna för att jag inte är någonting utan dig? Jag är helt tom, allting står helt stilla, jag hör till och med mina egna andetag från morgon till kväll. Men allt det här kanske bara är en början? Det kanske inte är slut än? Men hur ska detta sluta? Det kan ju inte bli värre än vad det redan är? Om detta kanske bara är en början, hur ska allt detta sluta? Det kanske slutar med att jag inte hör mina andetag längre?  Inte vet jag. Jag gör allt för dig, precis allt! Jag dör och dödar för dig, hellre att jag dör än ett liv utan dig. För du är mitt allt, mitt hjärta, mitt liv, allting! Kan vi bygga upp allting igen? Ska vi verkligen det? För djupa sår är svåra att läka, det tar långt tid. Men hur lång tid? Det kanske tar hela livet? Det kanske aldrig går att läka? Det kanske är omöjligt? Det kanske är lika omöjligt som att hjärtat slutar slå i en vecka och blir begravd och vaknar sedan upp i kistan helt frisk? Eller är det möjligt? Som att sy ett par byxor som är trasiga så dom blir hela igen. Men det är lika möjligt att byxorna går sönder igen på samma ställe igen? Kommer allting bli annorlunda? Hur kommer det att kännas? Det som är jobbigast nu, det som känns tungast i mitt liv just nu är när vi träffas, det känns inte som vi är bästavänner, det känns som om vi båda har gått vidare. Men hur? Hur kan det hända så snabbt? Hur kan det kännas så konstigt? Det vet inte jag svaret på. Funderingar efter funderingar åker i mitt huvud hela tiden. Den frågan som kommer upp mest är : kommer det någonsin bli som förr? Kanske kanske inte. Eller kommer allting bli helt annorlunda? Kommer jag aldrig kunna känna som förr? Kommer det aldrig bli som förr mellan oss igen? Det vet ingen svaret på. Vi två var som ett stearin ljus tillsammans. En stark och klar låga som brann. När stearinen började ta slut blev lågan mindre, tillslut var det bara glöd kvar! På gränsen utav att slockna. Vi väntade och lät glöden släckas. Vi varade på glöden för länge och gjorde ingenting åt det. Ljustet slocknade. Och det går inte att få samma starka låga som i början. Vad ska vi göra? Ska vi låta det vara så och kasta ljuset och skita i det totalt? Och bara låta det vara? Eller ska vi bara ta ett nytt ljus? Är det så lätt? Vi skulle inte ha väntat, vi skulle ha tagit chansen när vi hade den. Vi skulle ha tagit chansen då det höll på slockna så skulle vi säkert få upp samma starka låga igen.
Men nu är ljuset släckt och det är för sent ..





Kommentarer
det vet du

Jag mår dåligt bara utav att läsa det här, jag mår dåligt utav att veta att du känner såhär, du kanske inte tror det, men jo det gör jag verkligen. att läsa det här är inte lätt, att läsa allt det här, det går rakt in i hjärtat på mig. det enda jag vill är att du inte ska känna som du gör nu, så jag ska försöka, jag kan inte säga att jag ska göra, men jag ska verkligen att försöka att få allting bra igen, för jag vill verkligen inte att det ska vara såhär mellan oss. jag vill att du ska må bra, jag vill att du alltid ska må bra, må bäst! jag vill inte att du ska må dåligt på grund av mig, vill inte att du ska ha dom där känslorna på grund utav mig. Du får inte tro att det är du som har gjort någonting fel, du har inte gjort något fel, om det är någon som har gjort fel är det väl i varje fall jag, jag som skitit i dig, eller jag har aldrig skitit i dig, men brytt mig mindre. men du ska veta att jag alltid kommer att bry mig, alltid kommer jag att bry mig om dig, ja tänker minst 5 gånger om gången hur du mår, vad du gör, om du mår bra. vi kan, eller rättare sagt vi ska, så klart om du vill, så vi ska bygga ut allting igen, det vet du att jag vill, jag önskar inget hellre än att vi ska göra det. jag är inte hel utan dig, det vet du också, är min andra halva, och jag har sagt att det kommer du alltid att vara, det går inte att ändra på. det här kommer kanske ta ett tag att läka, allting som hänt, jag vet inte hur mycket det har sårat dig, men jag förstår själv att det här kommer ta ett tag att läka, jag vill och kommer ge de all tid. all tid i världen för oss, för oss och att det ska bli som förr igen. jag har inte gått vidare, jag går ingenstans utan dig, om du försvinner kommer jag stå helt stilla. det är inte försent, det kan inte vara försent? eller tycker du det?. och jag vill be om ursäkt hur jag har varit emot dig, jag har inte varit en bästavän jag har inte varit en vän heller. jag är glad att du verkligen bryr dig, jag märker de för annars skulle du inte skrivit det här. "Vi två var som ett stearin ljus tillsammans. En stark och klar låga som brann. När stearinen började ta slut blev lågan mindre, tillslut var det bara glöd kvar! På gränsen utav att slockna. Vi väntade och lät glöden släckas. Vi varade på glöden för länge och gjorde ingenting åt det. Ljustet slocknade. Och det går inte att få samma starka låga som i början. Vad ska vi göra? Ska vi låta det vara så och kasta ljuset och skita i det totalt? Och bara låta det vara? Eller ska vi bara ta ett nytt ljus? Är det så lätt? Vi skulle inte ha väntat, vi skulle ha tagit chansen när vi hade den. Vi skulle ha tagit chansen då det höll på slockna så skulle vi säkert få upp samma starka låga igen.

Men nu är ljuset släckt och det är för sent .." det är inte försent, skriv inte så, eller är det så du känner? vill bara inte att du ska lägga någon skuld på dig själv, du får inte tro att du har gjort något fel, du får inte känna att det här är ditt fel. det är det inte Linda. jag har inte varit den bästa, jag ska ändras, de ska bli som förr. "You're all that I have and you're all that I need Each and every day I pray to get to know your peace Wanna be close to you, yes I'm so hungry You're like water for my soul when it gets thirsty Without you there's no me You're the air that I breathe" . jag älskar dig mest Linda Dehlin.



är så rädd att allting ska väda,att tiden drar iväg och jag står helt stilla.

2010-05-13 @ 14:26:07
Anonym

Jag känner samma sak som du skrev linda min bästa kommpis har lämnat mig med :( men mitt är ännu väre !

2010-05-20 @ 22:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!